داستانک.شعر.دانلود

تو نظرات یه یادگاری واسم بزار

داستانک.شعر.دانلود

تو نظرات یه یادگاری واسم بزار

پله پله تا ملاقات خدا

پله پله تا ملاقات خدا




سلام همسفر های عزیز

میدونم هر کدوم از ما در زندگیمون هزار و یک مشکل داریم که روزانه داریم باهاش دست و پنجه نرم میکنیم. روزهای زندگیمون یکی پی از دیگری میان و میرن و ما همش درگیر دل مشغولی های روزانمون هستیم.

ما از بچگی جوری تربیت شدیم که فقط در مشکلات خدا رو صدا بزنیم و اگه کمی شرایط زندگی و روحیمون خوب بشه دیگه یادی از خدا نمیکنیم. در صورتی که ما در شرایط مساعد زندگمون خیلی بیشتر به خدا نیاز داریم. چون وقتی فکر انسان نسبت به یکسری از مشکلات آزاد میشه دوست داره به لذت های غریزی خودش بپردازه و اینجا همون جایی که شیطان وارد عمل میشه و بزرگترین ضربه های خود رو نثارمون میکنه.

خود ارضایی یکی از بزرگ ترین ضربه هایی هست که شیطان میتونه به انسان وارد کنه و به کل ، اون رو از مسیر حق خارج و در گردابه ی گناه گرفتار بکنه. بعضی از ماها وقتی گرفتار این گناه بزرگ میشیم برای اینکه از بزرگی گناهش و ضربه ی جدی که به جسم و روح آدمی میزنه فرار کنیم ، بیشتر خودمون رو در این کثافت غرق میکنیم تا جایی که تا سر بریم تو لجن و انقدر دست و پا میزنیم که حتی چشمانمون جز لجن چیز دیگه ای نبینه.

خیلی از ماها وقتی غرق در این گناه میشیم و بهش عادت پیدا میکنیم دست به یکسری از کارها میزنیم که محصولی جز ناامیدی نداره.

مثلا به خدا میگیم که خدایا قول میدم که دیگه این کار رو نکنم. یا به امامان و پیامبران متوصل میشیم که کمکتون کنند ولی تا مدت اندکی در مقابل هوا و هوس خود مقاومت میکنیم و بعد دوباره طاقت نمیاریم و این اشتباه رو اتکرار میکنیم و بعد از انجام اون، چنان یاس و نا امیدی وجودتون رو فرا میگیرد که پیش خودت فکر میکنید که بی اراده ترین فرد روی زمین هستید واین همون محصولی هست که شیطان برای شما می آورد.

در ان جا شما دوتا گناه کبیره انجام دادید اولی این بوده که خودارضایی کردید و دومیش این بوده که ناامید شدید و طبق کتاب گناهان کبیره ی آیت الله دسغیب گناه ناامیدی بسی بزرگتر از گناه خودارضایی هست .

بابا وقتی شما ناامید مشین دارین به خدا توهین میکنید این شد سه تا گناه کبیره . چرا که خدا خودش گفته اگر به اندازه ی دریاها و اقیانوس ها هم گناه کرده اید باز ناامید نباشید و با توبه و انجام کارهای صالح من این دریا معصیت رو نه تنها پاک میکنم بلکه به دریای حسنات نیز تبدیلش میکنم.

بزار یه داستانی رو براتون بگم : روزی شخصی خدمت پیامبر (ص) میرسه و میگه :ای رسول خدا من گناه بسیار بزرگی انجام دادم ودارم دیونه میشم . پیامبر(ص) میگوید: توبه کن خدا میبخشه. مرد میگه: خدا نمیبخشه گناه من خیلی خیلی بزرگ هست. پیامبر میگه: گناه تو بزرگتر هست یا دریاها ؟ مرد میگه: گناه من. پیامبر میگه گناه تو برزرگتر هست یا اقیانوس ها؟ مرد میگه : گناه منو بعد پیامبر(ص) ممیفرمایند : گناه تو بزرگتر هست یا رحمت خدا؟ مرد ساکت میشود و ادامه ی ماجرا...

میخوام بگم که کسی که از رحمت خدا نا امید شده در واقع رحمانیت خدا رو زیر سوال برده . شما حق ندارید نا امید بشوید . به نظر من اگه فرد ناامیدی از دنیا بره خدا بیشتر برای ناامیدیش اون رو عذاب میکنه تا گناهان دیگه اش.

بابا تمام پیامبر ها و امامان اومدن تا همین رو به ما بفهمونند : که ای انسان خدا فرا تر از آنچه که تو میتونی تصور بکنی بخشنده و مهربان هست . اما متاسفانه ما با ناامیدی خدمون خدا رو هم از خودمون نا امید میکنیم که باز این حرفی که میزنم اشتباه است چرا که در ذات خدا ناامیدی وجود ندارد و خدا امید مطلق است.

کار اشتباهی کردی ؟ باشه کاری است که شده . از الان تصمیم بگیر و اشتباه نکن. تلاشت رو بکن که دیگه گناه نکنی. مگه تو چقدر میخوای تو این دنیا زندگی کنی که بیشترهم بخوای با گناه و ناامیدی و... هزار و یک مرض دیگه بگذرونی.

در فطرت همه ی ماها پاکی وجود داره .چون فطرت ما خدایی هست. برای یک بار هم که شده به بدنت عذاب بده . پات رو نفست بزار و دیگه گناه نکن. به خدا نشون بده که میتونی هنوز دوستش داشته باشی و برای اینکه به اون برسی حتی نفست هم له میکنی. برای اینکه به خدا برسی برای اینکه به آرامش جاویدان برسی تمام تلاش خودت رو میکنی. ولی واقعا تلاش بکن.

ویک نکته بسیار ظریف که ماها اصلا بهش توجه نمیکنیم این هست که وقتی ما تصمیم میگیریم دیگه گناه نکنیم تمام گناهانی که ما دوست داشتیم انجامش بدم موقعیتش برامون پیش میاد. چون وقتی شما میخواین به سمت هدف اصلی زندگیتون یعنی خدا حرکت کنید شیطان بی کار نمیشینه نگاتون کنه که . اون هم از هر سمت و سویی شما رو مورد حمله قرار میده و تیر بارانتون میکنه. و این شما هستید که با یقینی استوار و هدفی راسخ سپر ایمان خود رو دریک دست میگیرد و شمشیر توکل رو در دست دیگر و میزنید تو دل هر چی گناه و نا امیدی هست و این بار شما هستید که شیطان رو نسبت به خودتون ناامید میکند.

خیلی خیلی نکته تو ذهنم دارم که اگه بخوام به قلم بیارم شاید دوسه پست بشه انشالله در پست های بعدی.

نتیجه ی تمام حرفام این بود که وقتی شما تصمیم میگیرید زندگیی خالی از گناه داشته باشید به شدت مورد حمله ی شیطان قرار میگیرید و اگه مقاومت نکنید شیطان بر شما پیروز میشود و بزرگترین بلایی که میتونه سرتون بیاد یعنی ناامیدی رو با خودش براتون میاره.

پس نا امیدی اکیدا ممنون

تلاش و توکل دو ریسمان هستند که اگر یکی از آنها نباشه این ریسمان نازک میشه و قدرت این رو نداره که شما رو از گودال معصیت بیرون بکشه. پس تا میتونید تلاش خودتون رو بکنید و به توکلتون به خدا باشه.

یاعلی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد